Na co makléře? Umí jen rozsvítit!
Byla jsem náhodným kolemjdoucím a zaslechla jsem krátký útržek z rozhovoru dvou mužů:
"Na co makléře, umí jen přijít do bytu a rozsvítit!"
Já umím i zhasnout, usmála jsem se pro sebe. Ale celý den jsem o tom přemýšlela.
Časy, kdy stačilo dát na internet pár domácích obrázků z bytu a kupec dříve nebo později přišel, člověk mu rozsvítil a zhasnul, jsou ty tam.
Kupující jsou mnohem více náročnější, mají více zkušeností, jsou opatrní, než se pro koupi rozhodnout. Není divu, s neustále rostoucími cenami nemovitostí a dnes i se zdražováním hypoték, je koupě bytu zásadní finanční rozhodnutí v životě každého z nás.
Už jsme si zvykli žít v on-line světě a také i v mé profesi došlo k zásadním změnám a posunu do "onlinu".
- prodej formou on-line aukce,
- 3D scan nemovitostí,
- virtuální vizualizace interiéru,
- focení dronem,
- videa,
- 2D a 3D půdorysy
- fyzická úprava interiéru, opravy, kompletní údržba, úklid, dekorace a příprava bytu před prodejem
- tržní ocenění nemovitosti, zpracování předběžného bankovního odhadu pro případ financování hypotékou
- a samozřejmě kompletní sběr a prezentace informací o prodávané nemovitosti, stylizace a text inzerátu v češtině a dnes minimálně také v angličtině,
jsou nástroje, bez kterých se při profesionálním prodeji nemovitosti nelze obejít. A to zde mluvím jen o prezentaci nemovitosti, o začátku celého procesu prodeje. Jakmile se inzerát vypustí do světa, teprve pak začíná pravá obchodní práce makléře. O úspěchu při prodeji rozhoduje každý detail.
Pokud cítíte, že nejde jen o rozsvícení, dovolte mi Vám pomoci.
Miroslava Pavlíková